Jennifer idag

Alla inlägg under oktober 2011

Av Jennifer - 12 oktober 2011 18:31

 
 


 

Maffiga Daim-muffins


 
12 portioner
Normalstora formar, 12 st/plåt

150 g smör
ägg
3 1/2 dl socker
3 dl mjöl
1 dl kakao
1 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
1 1/2 krm salt
1 1/2 dl Daimkulor
Sätt på ugnen på 200°C. Smält smöret. Vispa ägg och socker poröst. Blanda vetemjöl, kakao, vaniljsocker, bakpulver och salt. Tillsätt mjölblandningen växelvis med det avsvalnade smälta matfettet och Daim-kulorna i äggmeten. Fördela smeten i smord muffinsplåt eller formar. Grädda mitt i ugnen ca 12-15 minuter. Strö eventuellt några Daimkulor ovanpå som dekoration innan muffinsarna har kallnat!
 

Av Jennifer - 12 oktober 2011 18:05

Är med Sofie. Ska öva in till en låt som Sofie vill bestämma, Men vi är lite mycke oense om villken vi ska välja. jag vill ha Jane Doe  (med Rebecca & Fiona.) & Sofie vill ha typ någon med Tove Styrke. i omröstningarna kan ni rösta vad ni tycker. Har Sofie eller jag rätt????? 




                           KRAM!///  

Av Jennifer - 12 oktober 2011 15:16


Chokladmuffins

Chokladmuffins med hallon

De goda chokladmuffinsarna med hallon vid servering med siktat florsocker.

 



Mycket goda stora chokladmuffins som både innehåller mörk choklad, kakao och om man vill - hallon. Enkla att göra.
Timglas Tid: 1 timme, varav 30 minuter i ugnen
Portioner 12 stora muffins

Ingredienser:

  • 150 g smör
  • 2 dl strösocker
  • 100 g mörk choklad
  • 2 st ägg
  • 1,5 tsk vaniljsocker
  • 1 msk bakpulver
  • 5 msk kakao
  • 3,5 dl vetemjöl
  • 2 dl mjölk
  • ev. 2-3 dl frysta hallon

Gör så här:

Sätt ugnen på 175°C. Skär upp smöret och lägg i en bunke (så hinner det bli lite varmare än kylskåpskallt). Häll på strösockret.


Smörj en muffinspanna som rymmer 12 stora muffins eller ta fram stora muffinsformar. Hacka chokladen.


Vispa smör och socker till en jämn smet, använd elvisp (som du kan använda genom hela receptet där det står vispa). Tillsätt äggen, ett i taget och vispa snabbt ihop till en fin smet.


Vispa ner vaniljsocker och bakpulver.


Vispa ner kakao.


Vispa sist ner vetemjöl och mjölk samtidigt. Vispa till en jämn smet.


Rör sedan med en sked ner den hackade chokladen och eventuellt frusna hallon.


Fördela smeten i muffinsformarna.


Grädda mitt i ugnen i 175°C i ca 30 minuter.


Om du använder muffinspanna: Låt stå i formarna tills de svalnat så de är ljumna. Ta sedan försiktigt ur dem ur formarna.

Chokladmuffins steg 1-3

1. Skär upp smöret och häll på sockret i en bunke och låt stå i rumstemperatur så att smöret mjuknar lite. 2. Smörj en muffinspanna, på bilden en i silikon. Man kan också använda stora pappersformar. 3. Ta fram mörk choklad, om man tar en tunn så är det lättare att hacka. På bilden är en Marabou 86% mörk choklad.

Chokladmuffins steg 4-6

4. Hacka chokladen med en vass kniv. 5. Rör smör och socker till en jämn smet, använd helst elvisp så går det fort. 6. Tillsätt ett ägg i taget och rör till en jämn smet, detta går också snabbt med en elvisp.

Chokladmuffins steg 7-9

7. Tillsätt bakpulver och vaniljsocker. 8. Tillsätt kakao. 9. Tillsätt mjölk och vetemjöl.

Chokladmuffins steg 10-12

10. Vispa snabbt ihop till en jämn smet. 11. Rör med sked ner den hackade chokladen och eventuellt frysta hallon. 12. Rör till en jämn smet.

Chokladmuffins steg 13-14

13. Fördela smeten i formarna. Det blir ganska mycket smet i varje form. Grädda i ugnen. 14. De färdiggräddade chokladmuffinsarna.


Av Jennifer - 12 oktober 2011 15:07

Hej alla läsare! jag är med Fia och Linnea   Linnea ska välja ut ett recept till mitt nästa inlägg.  bye! ///  

Av Jennifer - 11 oktober 2011 18:56

Just nu lyssnar jag på musik med sofie. hinner inte skriva mer nu. för jag ska se på halv 8 hos mig. ///  

Av Jennifer - 11 oktober 2011 18:14

Av Jennifer - 11 oktober 2011 16:36

Hej alla läsare! har prisis satt mig ner nu. Lyssnar på Rebecka & Fiona med Jane Doe.

är  ok. måste gå och hjälpa mamma med Linn (min lillassyra)

det blir ett tema nu på bloggen som ni kanske redan har märkt:bakning

Av Jennifer - 10 oktober 2011 19:35

hej har kommet hem från ridningen nu och ska se på halv 8 hos mig (matlagningsprogram) måst sticka och titta nu innan mamma blir rasande.  ///  

Presentation


Hej och välkomna till min blogg! Jag heter Jennifer och är en glad tjej som gillar att rida sjunga och jag ÄLSKAR hästar

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni att min blogg ska handla mer om?
 Bakning
 Smink
 Taylor swift
 Mode
 Inredning
 Musikvideos
 Annat (KOMMENTERA!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

SNACKA MERA!!!

Prata med din dator !!!

=)


Ovido - Quiz & Flashcards